365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van maandag 8 augustus 2011 :

Creëer stoppingpower met beeldgebruik in uw advertentie

Categorie: Personeelswerving | 2.041 keer | Door: Martijn Hemminga

Door stoppingpower te genereren met uw personeelsadvertentie, zorgt u ervoor dat uw doelgroep de boodschap onder ogen krijgt. Het is de eerste stap naar conversie. Al eerder kwamen tips voorbij om stoppingpower te genereren via de postie, de kopregel en formaat. Deze keer hoe u stoppingpower creëert via het gebruik van beeld.

Gebruik beelden in uw personeelsadvertentie

Het bekende gezegde ‘een beeld zegt meer dan 1.000 woorden’ spreek voor zich. Een goed beeld zorgt ervoor dat lezers de advertentie onder ogen krijgen. Omdat het een vreemd beeld is dat opvalt of omdat de doelgroep herkenning ziet.

Zorg voor herkenning

Een beeld in een personeelsadvertentie moet de doelgroep aanspreken. Ze moeten zich herkennen zodat ze ernaartoe worden getrokken. Een foto van een bedrijfspand zal hier niet zo snel voor zorgen. Een actiefoto van laboranten wanneer u op zoek bent naar een laborant, werkt echter wel.

Rare beelden werken altijd

Beelden die iets raars laten zien, zorgen voor stopping power. Iemand die op z’n kop staat, eem foto vanuit een vreemd perspectief of een vreemd onderwerp. Het nadeel is alleen dat het ook stopping power creëert bij mensen die niet tot de doelgroep behoren.

Opvallend beeld

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website