365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van vrijdag 10 juni 2011 :

Creëer stoppingpower met de positie van uw advertentie

Categorie: Personeelswerving | 2.059 keer | Door: Martijn Hemminga

Een personeelsadvertentie in print moet opvallen. Of het nu in een dagblad, vakblad of huis-aan-huis-krant is. Een van de meest onderschatte manieren om dit te doen, is met de positie van de advertentie in het medium. U kunt wel tot vier keer zoveel mensen uw advertentie laten lezen door hier goed over na te denken.

Stoppingpower met de positie van uw advertentie

Een advertentie die voorin een blad of krant staat zal eerder opvallen dan een advertentie die achterin staat. Nadenken over de positie van uw advertentie is essentieel. Wanneer u een advertentie tussen redactionele content kunt plaatsen kunt u bijvoorbeeld ook latent zoekenden bereiken. In de zaterdagkrant staan de personeelsadvertenties veelal bij elkaar in een katern. Iemand die niet op zoek is naar een baan, zal dit katern wellicht niet eens openslaan. Er staat tenslotte niets van zijn of haar gading in. Door een positie te kiezen in een ander katern, bereikt uw advertentie veel meer de juiste mensen.

Extra kosten

U betaalt vaak extra kosten bij een voorkeurspositie, maar zult daarmee het aantal lezers van uw advertentie kunnen vergroten tot factor 4. Houd er wel rekening mee dat het aantal ‘mooie’ posities schaars is. Dat is ook de reden dat accountmanagers hier vaak zelf niet over beginnen. Wees er dus op tijd bij met het reserveren van een goede voorkeurspositie.

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website