365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van dinsdag 1 maart 2011 :

Meest gelezen tips van januari en februari 2011

Categorie: Algemeen | 2.105 keer | Door: Martijn Hemminga

365xamc.nl bestaat nu twee maanden en is in die maanden goed bezocht. Maar niet alle arbeidsmarktcommunicatietips zijn even populair blijkt uit de statistieken. Daarom zetten we de 5 meest gelezen tips nog even op een rij voor u.

1. Het aantal open sollicitaties zegt iets over uw employer brand

Het meten van het werkgeversmerk, oftewel employer brand, is niet eenvoudig. Er is echter een goedkopere manier om te weten of u wordt gezien als een aantrekkelijke werkgever: het aantal open sollicitaties. En dan vooral het aantal bruikbare open sollicitaties. Lees verder

2. Voer een exitgesprek met medewerkers die vertrekken

Iedere professional kent het exitgesprek als HRM-instrument, maar het gebruik in de praktijk valt vaak tegen.  Organisaties werken er niet en als ze er wel mee werken, wordt er niets met de gegevens gedaan. Het exitgesprek biedt veel relevante informatie en biedt u als werkgever een mooi moment om te vragen of er contact mag worden gehouden. Lees verder

3. Blijf op de hoogte van de strijd tussen Hyves en Facebook

Hyves is in Nederland nog veruit het grootste sociale netwerk met zo’n 11 miljoen leden. Maar Facebook is bezig met een grote opmars. Zeker onder hoogopgeleiden in de Randstad is Facebook al populairder dan Hyves. Maar hoe blijft u nu real time op de hoogte van deze social media strijd? Lees verder

4. Ga intensieve relaties aan met onderwijsinstellingen

Scholieren, leerlingen en studenten zijn de medewerkers van de toekomst. Zelfs als u als werkgever nooit iets doet met starters, kan het interessant zijn om de contacten met onderwijsinstellingen aan te halen. Docenten, stagebegeleiders, loopbaanadviseurs en decanen zijn namelijk belangrijke influentials. Lees verder

5. Laat hoogopgeleiden solliciteren met hun LinkedIn-profiel

Met meer dan 2, 1 miljoen Nederlanders op LinkedIn, neemt het sociale netwerk een steeds grotere rol in bij de werving en selectie van HBO’ers en WO’ers. Zo’n tweederde van deze hoogopgeleiden zit inmiddels op LinkedIn en maandelijks komen daar zo’n 100.000 bij. In plaats van een CV kunt u hen ook naar de url van hun LinkedIn-profiel vragen. Lees verder

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website