365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van dinsdag 6 maart 2012 :

Timeline nu ook voor uw ‘werken bij’-pagina op Facebook

Categorie: Social media | 2.728 keer | Door: Martijn Hemminga

Vanaf 30 maart krijgen alle Facebook-pagina’s van bedrijven de timeline look & feel. Steeds meer werkgevers maken een ‘werken bij’ bedrijfspagina aan op Facebook. Als werkgever kunt u al eerder overgaan op het nieuwe design. 365xamc.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor u op een rij in deze arbeidsmarktcommunicatietip.

Facebook Timeline

Al eerder introduceerde Facebook een timeline voor gewone gebruikers en nu is deze ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Hierdoor krijgt u als werkgever meer vrijheid om meer gevoel te leggen in uw Facebook-pagina en chronologisch berichten te tonen. De belangrijkste wijzigingen zijn:

  • Omslagfoto
    Op de bedrijfspagina kan een omslagfoto worden geplaatst (851×315 pixels). Deze biedt de ruimte om uw organisatie letterlijk in de picure te zetten en het employer brand te ondersteunen. Aan deze omslagfoto zijn wel regels verbonden. Zo mag u mensen niet aanzetten tot liken en mogen fans niet worden aangemoedigd om de omslagfoto te plaatsen op hun eigen timeline.
  • Profielfoto
    De profielfoto is 125×125 pixels en is vooral bedoeld voor uw logo.
  • Apps
    Apps hebben een minder prominente plek gekregen. Twee zullen bovenaan direct zichtbaar zijn, de overige (maximaal 12) na een extra klik. De plaatjes van de App zijn nu een stuk groter, waardoor ze wel meer kunnen opvallen (107×70 pixels). De volgorde van tabs kunt u zelf bepalen. De ruimte voor Apps zelf is toegenomen (810 pixels breed ipv 520 pixels). Dit betekent dat er meer ruimte binnen het canvas is voor creativiteit. De huidige apps zullen gewoon blijven werken en staan gecentreerd op de pagina.
  • Berichten vastzetten
    Berichten in de timeline kunt u zeven dagen bovenaan vastzetten. Dit biedt ruimte om bepaalde wervingsacties onder de aandacht te brengen en voorkomt dat berichten naar beneden verschuiven. Dit is de nieuwe manier om Facebook gebruikers aan te moedigen om een pagina en interessante content te liken.

Voorbeeld

Hieronder ziet u een voorbeeld van een aangepaste ‘werken bij’-pagina op Facebook van VUmc.

VUmc Facebook pagina met timeline

Bron: Facebook

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website