365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van vrijdag 30 december 2011 :

De meest gelezen tips van november en december

Categorie: Algemeen | 1.953 keer | Door: Martijn Hemminga

December 2011 zit er bijna op. Inclusief deze tip vindt u nu 364 arbeidsmarktcommunicatietips terug op 365xamc.nl. Vandaag vindt u de top 5 van meest gelezen arbeidsmarktcommunicatietips in de maanden november en december 2011 op de site. Van gebruik van LinkedIn in Nederland tot de employer branding to do’s voor 2012.

1. Infographic: Zo ziet een modern opgemaakte cv eruit

De tijd dat een cv niets anders was dan een aantal bullets onder elkaar hebben we inmiddels achtergelaten. Niet dat ze niet meer bestaan, maar vandaag de dag zijn er zoveel mogelijkheden om er meer van te maken. Van mooi opgemaakte infographic cv’s tot digitale profielen zoals op LinkedIn. In deze infographic een overzicht. Lees verder

2. Cijfers: Gebruik van LinkedIn in Nederland

LinkedIn heeft wereldwijd meer dan 142 miljoen leden, waarvan er iets dan 3 miljoen in Nederland geregistreerd staan. 2,2 miljoen van de Nederlandse gebruikers is tussen de 35 en 54 jaar oud. Mannen zijn met 62% oververtegenwoordigd in het zakelijke netwerk. Bekijk meer cijfers van LinkedIn in deze presentatie. Lees verder

3. Geef medewerkers toegang tot sociale media

Sociale media maken onderdeel uit van ons leven. Zeker voor jonge generaties maakt het onderdeel uit van hun dagelijkse rituelen. Werkgevers die toegang tot sociale media onmogelijkmaken en verbieden maken zich niet geliefd op de arbeidsmarkt. Meer dan de helft van de studenten weigert te werken bij werkgevers waar social media taboe zijn. Lees verder

4. Arbeidsmarktcommunicatietips 2012: employer branding

In 2011 kreeg u iedere dag een arbeidsmarktcommunicatietip via 365xamc.nl. De laatste tips staan in het teken van to do’s voor 2012. Gisteren stonden we stil bij 5 tips op het gebied van personeelswerving. Vandaag krijgt u 5 to do’s op het gebied van employer branding, oftewel werken aan uw werkgeversmerk. Lees verder

5. Begin een vacaturetekst met het belangrijkste

Een vacaturetekst is geen spannend verhaal waarbij op het einde duidelijk wordt wat de ontknoping is. Een vacaturetekst begint met het belangrijkste en daarna volgt informatie die vervolgens als belangrijk wordt gezien. In deze arbeidsmarktcommunicatietip de juiste volgorde voor een werkende vacaturetekst. Lees verder

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website