365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van donderdag 21 juli 2011 :

Stel concrete doelstellingen bij deelname carrièrebeurs

Categorie: Evenementen | 2.145 keer | Door: Martijn Hemminga

Voor sommige P&O’ers en recruiters is een carrièrebeurs een leuk dagje uit. Samen met collega’s eens wat anders dan de hele dag op kantoor. Maar een carrièrebeurs is een middel waar u heel veel uit kunt halen. Maar wanneer u het niet goed organiseert kan dit een heel duur dagje uit zijn. Stel duidelijke doelstellingen en deel deze met de standbemanning.

Doelstellingen voor deelname aan carrièrebeurs

De drie doelstelling van arbeidsmarktcommunicatie in het algemeen, gelden ook voor deelname aan een carrièrebeurs: werving, employer branding en relatiemanagement. Voor ieder van deze arbeidsmarktcommunicatiedoelstellingen kunt u van te voren concrete doelstellingen bepalen. En vervolgens kijken hoe u deze doelstellingen gaat behalen en meten.

Maak doelstellingen smart en communiceer deze

Door doelstellingen Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden te maken, worden ze concreet. Denk hierbij aan een bepaald aantal mensen die u op uw stand wilt hebben gehad of een bepaald aantal bruikbare cv’s per beursdag willen scoren. Door deze doelstellingen te communiceren en hierop te sturen, kunnen uw medewerkers veel gerichter hun werk doen, dan wanneer de doelstelling niet meer is dan ‘de organisatie vertegenwoordigen’.

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website