365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van dinsdag 12 juli 2011 :

Creëer stoppingpower met het formaat van uw advertentie

Categorie: Personeelswerving | 1.891 keer | Door: Martijn Hemminga

Hoe goed een personeelsadvertentie ook is, wanneer deze niet opvalt en dus niet wordt gelezen door uw doelgroep, is alle moeite (en geld) voor niets. U moet dus zorgen dat uw advertentie opvalt tussen die van andere adverteerders. Een van die manieren is te spelen met het formaat van uw personeelsadvertentie.

Grootte van de personeelsadvertentie

Hoe groter een personeelsadvertentie in een krant of vakblad, hoe meer deze opvalt. Wanneer u een 1/1 pagina (een volledige pagina) neemt, kunt u alle aandacht van de lezer pakken. Staan er meerdere advertenties, dan moet u deze aandacht delen.

Grootste advertentie is voldoende

Om op te vallen hoeft u echter niet de hele pagina te nemen. Wanneer u de grootste adverteerder bent op een pagina zult u de meeste aandacht naar u toe trekken. Tweederde pagina is dan vaak al voldoende.

Opvallend formaat

Naast de grootte van een advertentie kunt u ook opvallen door een vreemd formaat te gebruiken. Een smalle liggende of staande advertentie bijvoorbeeld. En wanneer u deze combineert met een opvallende positie in de printtitel en een goede kopregel, dan kan uw doelgroep u niet meer missen.

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website