365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van dinsdag 12 april 2011 :

Iedere werkgever is een employer brand

Categorie: Employer branding | 2.255 keer | Door: Martijn Hemminga

Er zijn maar weinig organisaties die actief bezig zijn met employer branding. Employer branding is het verkrijgen en behouden van een positieve, bij voorkeur unieke, positie als werkgever in de mindset van huidige en potentiële medewerkers en hun beïnvloeders op basis van de identiteit van de werkgever. Desondanks is iedere werkgever een employer brand.

Iedere werkgever is een werkgeversmerk

Zelfs als u niets aan employer branding doet, is uw organisatie een employer brand. Uw medewerkers en potentiële medewerkers hebben namelijk een beeld van uw organisatie en baseren hierop hun houding. En die houding kan positief zijn, maar ook neutraal of negatief. Iedere werkgever is dus een employer brand. Maar niet iedere werkgever is bezig met employer branding waarbij het werkgeversmerk actief wordt verbeterd.

Employer branding: doelstelling van arbeidsmarktcommunicatie

Employer branding is één van de drie doelstellingen die je kunt hebben met arbeidsmarktcommunicatie. De andere twee zijn directe werving (vacaturevulling) en employee relationship management. Net als die laatste is employer branding een indirecte doelstelling. Door middel van employer branding wil je uiteindelijk vacatures vervullen.

Uw employer brand versterken?

Wanneer u uw employer brand wilt versterken kan Nr29 u hierbij van dienst zijn. Kijk voor meer informatie op de website van Nr29.

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website