365xamc.nl    |    Nr29    |    Nr29 blogt      
 
Homepage 365xamc.nl
arbeidsmarktcommunicatietip van de week
 
De tip van maandag 7 maart 2011 :

Laat uw give-a-ways aansluiten op uw employer brand

Categorie: Employer branding | 2.417 keer | Door: Martijn Hemminga

Of het nu op een carrièrebeurs, open dag, gastcollege of tijdens een sollicitatiegesprek is; recruiters geven sollicitanten en geïnteresseerden graag iets leuks mee. Maar wanneer u niet wilt dat uw gadget binnen een paar uur in een vuilnisbak beland, is het goed om deze te laten aansluiten bij uw eigen positionering als werkgeversmerk.

Verlengstuk van wat u bent

Net als uw huisstijl, uw arbeidsmarktcommunicatie-uitingen en uw boodschap moeten uw gadgets, ook wel give-a-ways genoemd, aansluiten bij uw employer brand. Met een pen, muismat of stressbal redt u het niet.

Uitgangspunt is uw employre brand

Binnen employer branding staat de werkgeversbelofte voor datgene wat u als werkgever medewerkers belooft te bieden. Stel dat dit ‘vrijheid’ is. Vrijheid in keuze van projecten, vrijheid in werktijden en vrijheid in waar medewerkers kunnen werken. Dit betekent voor uw gadgets dat deze ‘vrijheid’ moeten uitstralen als verlengstuk van uw werkgeversbelofte. Voorbeelden van gadgets die vrijheid in zich hebben zijn een zaklamp, radio of mp3-speler die u handmatig of met zonneenergie kunt opladen.

Brief uw give-a-way leverancier goed

Het zoeken en vinden van goede gadgets is lastig. Wanneer u het echt goed wilt aanpakken kunt u het beste uw leverancier een goede briefing meegeven. Belangrijk in de briefing is aan te geven wat de give-a-ways moeten uitstralen (op basis van uw werkgeversbelofte), bij wat voor soort gelegenheden of situaties u het gaat gebruiken (beurzen, open dagen) en in welke prijsklasse ze moeten vallen.

Waardering

U bent misschien uiteindelijk wat duurder uit dan wanneer u een pen of notitieblok weggeeft, maar doordat uw doelgroep de give-a-way waardeert, bewaart en gebruikt heeft u er uiteindelijk veel meer aan.

Recente arbeidsmarktcommunicatietips

19-12-2012 | Met korting naar de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
11-12-2012 | Infographic: Hoe generatie Y denkt over werk en technologie
05-12-2012 | Laat sollicitanten een dag meelopen
27-11-2012 | Het Employer Brand Netwerk
20-11-2012 | Infographic: woordgebruik in vacatureteksten

Reageer


Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Website